Västra sjön på vintern

Hej bloggen!
 
Sedan jag kom till Hangzhou har jag fått höra otaliga citat om Hangzhous skönhet såsom "i himlen finns paradiset, på jorden finns Hangzhou och Suzhou" och "Västra sjön i solsken är vackert, västra sjön i regn är vackrare och västra sjön i snö är vackrast". Eftersom dessa citat flitigt tas upp av våra lärare och kinesiska vänner bestämde jag att det var dags att se om det var sant. Vi har nämligen haft lite snö här. Jag och Kevin tog oss så ner till denna omtalade sjö på fredagseftermiddagen för att ta bilder och njuta av snöns skönhet.
 
 
 
              
              
 
Med så mycket snö runtomkring var det omöjligt att inte börja leka i den, vilket resulterade i en snögubbe (med hjälp av lite kineser) och otaliga snöbollskrig!! Vad som var lite kul var att det fanns folk anställda för att slå bort snön ur träden.... varför? Ja, det kan man undra. Här är ett bildbevis på detta fenomen, och på snögubben som blev till en turistattraktion.
 
         
 
När vi gått omkring i dryga två timmar hamnade vi på Dairy Queen där vi åt glass, sååå gott, innan vi tog oss tillbaka till campus igen. På bussen på väg hem gjordes planer om att äta mat på ett hotpot-ställe, allt du kan äta och dricka för 50 pengar. Värt, tänkte jag och vid sex möttes vi upp för att åka dit tillsammans. Totalt var vi sju personer som på riktigt åt så mycket vi orkade, riktigt riktigt gott!!
 
Väl hemma igen gick jag över till Amelias rum och drack te och mös, myyyyyys!!
 
Puss!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0