Pluggpluggpluggplugg

Hej bloggen!
Nu har jag varit lite halvtaskig på att uppdatera. Det är bara för att ingenting kul har hänt. Typ. I torsdags hade jag grammatikprov, tredje provet på tre dagar vilket var lite tugnt, men det kändes bra, så vi får hoppas på det. På kvällen tvärvägrade jag plugga mer, utan jag gick i stället och åt middag med två kinesiska kompisar. Vi körde "china style" på middagen, vilket innebar snabbt och effektivt. Vi möttes på andra sidan campus vid halv sex. Halv sju var jag tillbaka i min byggnad igen. Men det var trevligt, vi gick till ett väldigt kinesiskt ställe där jag väckte stor uppståndelse och det hela slutade med att en av servitörerna fnittrande kom fram till mig och gav mig en sockervadd gratis. Fint.
 
Väl hemma hängde jag med några kompisar till Vineyard, en bar nära campus, vi satt och pratade strunt, gjorde ett tappert försök att delta i en löjligt svår frågesport och bara mös. Min andra kinesiska kompis Ming Xing kom förbi en sväng. Hon åker hem till sin stad idag, och ville säga hej då till mig och ge mig en present. Hon hade skrivit skrivit en dikt till mig, jättefin kalligrafi som jag fick och ett fint kort. Jag blev väldigt glad!
 
Kvällen blev inte alltför sen och moronen därpå klev jag upp och återgick till mina böcker. Nästan hela dagen var jag på Peet's och försökte plugga. Det gick sådär, börjar tappa motiveringen litegrann. På kvällen åkte vi till nattmarknaden och köpte lite presenter, myspys. Sen hamnade jag i Amelias rum och drack te.
 
Idag har jag varit duktig och skrivit fem små tal om olika saker, ett av dem ska jag framföra på mitt prov på måndag. Nu ska jag återgå till mina böcker. 1,5 dagar kvar, sen är jag friiiiiiiiiiiiiii!
 
Puss och kram!
//Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0