Hong Kong!

Hej bloggen!
 
Helgen har som bekant tillbringats i Hong Kong, i mitten av världen om man frågar Hong Kong-borna själva. Jag kom dit utan problem och tog mig till min kompis Suhanis lägenhet. Den låg supercentralt på Hong Kong-ön, så efter att ha dumpat min väska där gav jag mig av ut för att göra lite upptäckande på egen hand.
 
Jag hamnade i en av Hong Kongs mysigare delar där jag avnjöt en glass i solen på en trappa, kollade i små stånd och hittade så småningom världens längsta utomhus-rulltrappa. Inte illa! Däromkring var det väldigt mysigt och jag njöt i fulla drag. Det hela blev bara bättre av att solen sken och det var 17 grader, underbart!
 
 
             
 
 
Efter ett antal timmars strosande gick jag tillbaka till lägenheten där jag mötte upp Suhani som slutat jobbet. Vi gick tvärs över gatan till en byggnad med alla möjliga funktioner, matmarknad, fotbollsplan och ett restaurang torg. Bland annat. Jag har aldrig sett något liknande förut. Maten var helt suverän, pad thai för första gången sedan jag kom till Kina, den var helt underbar!
 
Mätta och belåtna gick vi hem igen en sväng för att fräscha till oss och sedan bar det av ut på stan igen. Vi åkte en av Hong Kongs mycket pittoreska dubbeldäcks-spårvagnar mot centrala delen av ön där vi mötte några av Suhanis vänner, hamnade på en otroligt mysig bar, satt och pratade och väntade in resten av gruppen innan vi gick till en annan bar, drack en drink till innan vi slutligen åkte hem och jag stupade i säng. Med tanke på att jag varit uppe i snudd på 24 timmar när jag gick och la mig så var det inte helt fel att krypa ner i sängen!
 
 
Det var dag ett, dag två kommer pronto!
 
Puss!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0