En sista middag

Ah, jag bara gör massa saker för sista gången, och det känns så himla konstigt! Jag kom precis hem från Amelias rum där vi för sista gången avnjöt en kopp te tillsammans medan hon packade sitt sista inför i morgon. Hon åker också då, fast från Hangzhou. Innan det var vi och åt middag, helt sjukt gott var det, vilket fick mig att inse att jag faktiskt kommer sakna kinesisk mat och att gå ut och äta varje dag, även om jag är hjärtligt trött på det nu. Det är liksom någonting visst med hemlagat. Men som sagt, jag vet att jag kommer sakna det. Massor.
 
Nåväl, i morgon ska jag vinka av Amelia och Kevin på morgonen och sedan äta lunch med Malin, Oskar och Sonny innan jag checkar ut från mitt rum och beger mig av mot bussen som går 15.30. Innan lunch ska jag dricka en kopp te med en av de kinesiska studenterna som var i Uppsala den här terminen. Han som gav mig e-mail adresser till sina kompisar, som hjälpte mig här i början. Det ska bli kul att träffa honom igen. Mitt baggage är packat, stängt och klart, jag lyckades trycka ner allting i väskan så jag slapp åka till posten, skönt. Så det enda som egentligen är kvar att packa är datorn och min pyjamas.
 
På tal om pyjamas ska jag ta och krypa ner i sängen nu. Här kommer lite bilder från kvällen. Nästa gång jag uppdaterar är jag antagligen på Pudong (om det finns wifi där), annars så blir det väl Istambul eller möjligtvis Sverige. Vi får se helt enkelt!
 
Puss!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0