Vardagsdramatik

Utgången igår var episk! Sista fredagen innan skolan börjar och ALLA var ute. Vi var ett gigantiskt gäng på säkert 30 personer som slutligen gick iväg ut för att göra stan. Först var vi på Barnes som är en bar där vi drog igång dansgolvet ordentligt innan vi gick vidare till Coco Jeffs som är en klubb. Det var hur kul som helst, vi dansade natten lång! 
 
I morse gjorde jag inte många knop, men vid elva mötte jag upp de andra och åt "brunch", och sedan åkte vi iväg till en klädmarknad. Jag är för stor för Kina, så är det bara. Vi var de enda utlänningarna på stället som var helt enormt, men det var inte helt enkelt att hitta saker som passade. Slutligen kom jag därifrån med en klänning som passade, hurra! 
 
Väl tillbaka i skolan blev mitt bankkort uppätet av en bankomat. På måndag ska jag ringa ett telefonnummer efter klockan nio och då kommer det komma en reparatör som ska öppna upp bankomaten. Tills dess är mitt kort i säkert förvar i bankomaten. Men usch vilket drama det var innan jag fick reda på telefonnummret! Vi tryckte på en knapp och en kinesisk kvinna svarade. Ju mer vi sa att vi inte förstod vad hon sa (det var endast på kinesiska) desto högre pratade hon. TIll slut frågade jag några kinesiska tjejer som satt utanför om de kunde engelska. Det kunde dem, så de pratade med kvinnan och förklarade sedan för mig vad jag skulle göra. Nu kan jag bara vänta, lyckligtvis har jag mitt andra bankkort också. 
 
Efter all denna dramatik gick jag och hämtade ut mitt studentkort, köpte böcker och fick mitt schema. Nu sitter jag på Peets och snart ska vi gå och göra någonting produktivt, typ äta ;-) 
 
Zai Dian! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0