Söndagsnöjen

Hurraa! Jag har internet på mitt rum nu!! Helt fantastiskt. Dock kommer här ett mastodontinlägg. Förmodligen det sista eftersom jag nu kommer kunna uppdatera med lite mer kontinuitet, woopdidooo!
 
Så, jag hann ju knappt skriva någonting igår, så här kommer en liten resumé med bilder och allt:
 
Lite fler bilder från lördagen!
 
Reklam för vad den lokala nattklubben erbjöd. Man kan ju fundera över vad de tror att internationella studenter vill ha...?


Vad vi gjorde i stället.
 
 
Igår gick jag, Alicia, Malin, Teresa och Ieva på koreansk restaurang. Kanongott och annorlunda mot den kinesiska mat jag vant mig vid. Vi åt det man tydligen "ska" äta, mums! Vi passade även på att springa lite ärenden eftersom restaurangen ligger i samma komplex som Walmart och massa andra butikskedjor.
 
 
När vi kom ut igen efter att ha gått omkring inomhus ett tag var det helt bäckmörkt ute, trots att klockan bara var strax efter halv två. Ojdå, tänkte vi och raskade på hemåt. Malin kläcker kommentaren "is it raining?" och vi andra svarar: "nooo". Tre sekunder senare öppnar sig himmlen ovanför oss och det är som att stå i en dusch. Regndropparna var helt ENORMA och vi sprang för att ta skydd så fort vi kunde. För andra gången på två dagar blev vi dyngsura för att vi inte hade med oss paraplyer. Från och med nu är paraplyet med mig vart jag än går. Självklart har det inte regnat sedan dess....
 
I vilket fall som helst, vi började rörar oss hemåt när det verkade lätta något, dvs regna ungefär som det gör en vanlig dag hemma. Dyblöta kom vi hem, bytte om, chillade lite och sedan gick vi till Peets för att använda deras internet. Ett tag senare kom Teresas kompis, som kommer från Hangzhou, och mötte oss. Vi skulle nämligen till fejkmarknaden. Det var verkligen en fejkmarknad, vilket märke du än ville ha kunde du hitta där. Jag försökte köpa Converse, men eftersom att storlek 40 är helt enormt här och det största han hade var 38 så blev det ingenting för mig denna gång. Dock är jag otroligt stolt över mig själv! Innan vi åkte lyckades jag på ett framgångsrikt sätt kommunicera med min rummis att vi skulle gå ut och shoppa och fråga om hon ville följa med (på kinesiska såklart) och även (nästan) förstå hennes svar. Väl på marknaden prutade jag på ett linne helt själv, på kinesiska utan miniräknare. Försäljaren ville ha 65, jag fick det för 20. Mäkta nöjd!
 


När vi var nöjda på marknaden gick vi till en av Hangzhous mest kända restauranger (finns tydligen tre) för att äta. På vägen dit passerade vi västra sjön där de har etdet t vattenspel på kvällen med musik till. Otroligt vackert!!
 
Teresas kinesiska kompis (Cessi) rekommenderade massa rätter som vi såklart provade. En av rätterna var räkor som levde när de kom in på bordet, men sedan dog av balsamvinägerlösningen de låg i och vilka man sedan åt. Jag måste säga att det var lite obehagligt, men jag smakade, så nu är det gjort. Vi åt även groda vilket var förvånandsvärt gott. Inte speciellt mycket kött, men smaken var god.
 
När vi kom tillbaka till campus gick jag upp på kullen bakom campus med Ryan och Kate (båda amerikaner) och lekte massor med min kamera. Helt otroligt vackert!
 
Kort sagt, en bra dag!
Zai jian!
//Amanda
 
ps, fler bilder kommer, men internet är så segt just nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0