Söndag i Hangzhou

Hallå bloggen, 
 
Nu sitter jag på ett internetcafé mitt emot campus. Jag är inte den enda utbytesstudenten som sitter här med min dator, vilket är skönt att veta. 
 
I dag har jag försökt vara lite produktiv, jag gick genom campus i morse för att orientera mig lite. Det gick helt OK, jag hittade till huvudingången, här kommer några bilder
 
Huvudingången till mitt campus
 
Precis innanför huvudingången står denne man och vakar över oss. 
 
 
och såhär ser det ut på campus. 
 
 
Så, efter att ha strosat omkring och försökt lära mig hitta på det enorma universitetsområdet tog jag mig till Wallmart där jag blivit tipsad om billig mat och andra billiga saker. Efter att ha gått fel ett par gånger hittade jag slutligen rätt och klev aningens överhettad in i luftkonditionerad miljö. Drygt en timme senare klev jag ut i solen igen med en fullastad påse och min väska. 
 
Väl hemma på rummet packade jag upp det jag inte kunnat packa upp tidigare pga brist på galgar (dvs jag hade inga). Sedan gick jag hit, och här har jag suttit sedan dess. Vid fem ska jag träffa min kinesiska buddy och äta middag med henne. Jag tänker även passa på att bombardera henne med frågor eftersom det fortfarande är en del oklarheter såsom hur man fixar internet och vart jag ska ta vägen imorrn. 
 
Så nu ska jag strax gå iväg och möta Katherine (måste ta reda på hennes kinesiska namn)
 
Vi hörs!
// Amanda på språng
 

Kommentarer
Postat av: Ulrica

Hahaha, kul att läsa din blogg. Vilket lyxigt rum ni har - jag menar det. Ha det gott! Ulrica

2012-09-03 @ 11:45:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0