Skolstart!

Så, måndag innebar skolstart. Några av amerikanerna som jag hängt med har bestämt sig för att köra ett träningsprogram som heter P90X. Det är en videoserie och varje dag går man igenom olika muskelgrupper. Varje program (ett program per dag) tar cirka 50 minuter. Jag tyckte att detta lät som en kul utmaning eftersom jag ändå tänkt träna här på ett eller annat sätt, så jag bestämde mig för att haka på. Det var innan jag visste att de skulle göra det klockan 6 på morgonen varje dag i tre månaders tid (minus söndagar då man vilar). Herregud. Så klockan kvart i sex ringde min klocka i måndags och jag gick över till deras byggnad (de bor i byggnaden precis mitt emot vår) och vi körde igång. Muskelgruppen för dagen var typ armar, axlar, rygg och bröst, vilket kan vara de muskler jag är absolut svagast i. Jag överlevde, men armhävningar och dylikt i 50 minuter var inte att leka med.

Väl tillbaka på rummet var jag mycket stolt över mig själv, fixade internet (wiho), pratade med en lärare om mitt bankkort som ju blev uppätet, och var allmänt produktiv fram till lunch.

Efter lunch var det ääääääntligen dags för lektion! Vår huvudlärare är vår grammatiklärare och han verkar jättebra. Hans engelska är inte speciellt bra, så han säger att han ska gå över till att prata kinesiska snart. Jag hoppas det!

Lektion nummer två var muntligt uttryckande vilket jag är så dålig på att det inte liknar någonting. Men det var kul, läraren var bra och jag var inte sämst i klassen. Det är dock lite halvsurt att ha folk som har kinesiska som modersmål i klassen (men de går med oss på vår nivå eftersom de inte kan skriva eller läsa).

När skolan var över vid fyra gick jag hem, gjorde lite läxor, köpte block till mina lektioner och senare gick vi ut och åt middag. Senare på kvällen övade jag dans med en kompis ute på parkeringen. Väldigt kul! Nu kan jag grunderna i Cha cha, rumba och en amerikans variant av bugg!

Väl hemma igen tog dagen slut och jag kröp ner i sängen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0