"Service fee" med ny innebörd

Hallå där bloggen!
 
Hoppas ni gillar bilderna jag lägger upp, det tar tusen år för den att ladda eftersom internet är så långsamt (jag ska byta upp mig så snart tiden jag betalat för detta har gått ut, Malin vet hur man gör (= ) 
 
Nu har jag gått i skolan i fyra dagar och kan konstatera att jag hamnat i en för lätt klass. Vi går igenom saker jag gjorde mina första lektioner i Sverige och jag har väl kanske lärt mig 10 nya tecken, max, på denna tid. Så idag pratade jag med min lärare, och i morgon ska vi diskutera vidare. Det ideala vore att jag fick göra det skriftliga provet och sedan se vilken grupp de placerar mig i, men vi får se vad han säger imorrn!
 
Annars har vi varit duktiga, i tisdags fixade vi allihop studentkort som ger oss tillgång till biblioteket och alla matsalerna på campus. Man måste nämligen betala med det kortet, cash funkar inte. Det roliga är att det är 20% serviceavgift för oss utlänningar som använder dessa kort, som inte existerar för kineserna... I Sverige skulle detta eventuellt kallas diskriminering eller rasism, men här är det bara en "service fee", jag skrattade högt när jag hörde det, men för de små beloppen är det inte mycket att bråka om, 12 kr i stället för 10 kr, typ.
 
Här kommer lite bilder från middagen vi åt allihop i tisdags, och från wallmart där en fisk rymde ur sin fisktank.
Enjoy!
 
             Utanför Grandmas roade vi oss med att ta lite knasiga bilder. ....Fisken som rymde. På Walmart har de faktiskt levande sköldpaddor till salu i stora tankar. Alternativ stavning på Spaghetti?
 
I en av de stora studentmatsalerna som finns här.
 


Risbehållare på Walmart
 
....Allihop på Grandmas Kitchen. Notera hur mycket mat vi har, och ändå landade notan på 36 kronor per person. Och då är detta en lyxig restaurang =)

 
Zai Jian!
 

Kommentarer
Postat av: Olle

Klart vi uppskattar bilderna, men det är väldigt mycket mat på dem, men det betyder väl att ni inte svälter ihjäl i alla fall !

Svar: Haha, jag ska fota annat också, men all mat är så god och det ser så härlig ut att jag måste fota den! Plus att det är lätt att fota folk när man äter också, alla är liksom samlade =)
amandaimittensrike.blogg.se

2012-09-13 @ 10:37:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0