Reggaebar

Middagen igår intogs i den stora matsalen, och jag fick äntligen prova BBQn utanför! Jag har velat äta där sedan vi såg den första gången, men av någon anledning har det aldrig blivit av, men nu så! Tokigt gott var det!
 
Efter middagen fixade vi oss lite, och sedan försökte vi få mina två gäng att komma överrens om en tid när vi skulle gå. Det gick sådär och slutade med att jag hamnade på Glorias rum där jag lät henne och Kate gå lös på mitt hår, medan Ieva, Teresa mfl gick i förväg till baren. Efter vad som kändes som hundra år kom vi äntligen iväg!
 
Dock visade det sig att "baren" var mer av en nattklubb, som dessutom var dyr i jämförelse med andra ställen, men ALLA var där, helt galet, vart man än rörde sig på stället träffade man på folk man kände, kul!
 
Efter inte alltför lång tid gick vi vidare till vår favoritbar Burton's där vi drog igång dansgolvet (standard) innan vi lite spontant bestämde oss för att gå till Coco Banana, den närmsta nattlubben. Där var det helt galet, jag blev uppdragen på scenen och dansade med lite random kinesiskt folk framför alla, deltog i ett sambatåg och fick en lysande, blinkande blå stjärna att vifta med. Hur kul som helst! Vid två bestämde vi oss dock för att det fick räcka och jag gick hem och somnade som en stock.
 
Det enda som är trist med nattlivet här är att ALLA som röker gör det inomhus, vilket får resultatet att man luktar fruktansvärt äckligt när man kommer hem. Trots att jag duschade och tvättade håret luktar jag fortfarande lite rök, bläää.
 
Idag har vi inte gjort så mycket, det har regnat mer eller mindre hela dagen, och jag har ett kilo läxor/ annat jag måste göra för att inte hamna efter, så jag har mest suttit på Peet's och pluggat. Snart är det dags för middag och sedan kanske det blir hemmafest hos en australiensare, eller så blir det chillhäng på Burton's, Ryan och Joel blev erbjudna att DJa där igår av ägaren, så vi får se vad som händer, kvällen är ung!
 
 
Zai Jian!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0