Nattmarknad

Gårdagen blev väldigt, väldigt bra, trots den otroligt tråkiga starten! Vid kvart i sex möttes vi upp för att ta oss till nattmarknaden. Tyvärr var det ju "bad taxi hour" så det var omöjligt att få tag på en taxi. Som tur är hade vi med oss Amelia och Olivier som har koll på bussarna här, så vi tog bussen i stället, smidigt och löjligt billigt, 2 kronor för en bussresa på 35 minuter, woopwoop!
 
Väl framme intog vi någon form av mat och sedan började vi strosa runt. Marknaden var inte speciellt stor, vilket faktiskt vad skönt, man hade för omväxlings skull någon slags överblick över var man befann sig. Jag kom därifrån med två stickade koftor, ett linne och ett par skor (kors i taket!). Nu är det enda som fattas i min garderob lite fler byxor, sedan ska jag nog klara mig!
 
Idag fick vi tillbaka våra prov (snacka om att hon jobbade snabbt!). Som jag skrev igår skulle jag ju bli glad om jag fick mer än 50 (av 100). Mitt resultat gjorde mig inte besviken, 51,5 av 100 landade jag på. Förvånande nog hade jag lyckats gissa helt rätt på några uppgifter vilket var fint. Jag tror att vår lärarinna insåg att vi tyckte det var ganska svårt eftersom bara 2 i klassen fick över 90 poäng. Merparten låg mellan 60 och 80 poäng och så var det några som fick under 50 också. I vilket fall som helst så tillbringade hon dagens lektion med att gå igenom provet, och hon gav oss inga läxor till efter lovet, så nu ska jag ha ledigt ett par dagar innna jag börjar plugga lite igen!
 
I kväll ska vi sjunga kareoke och sedan kanske vi hamnar på S3, en superfancy nattklubb där man tydligen får väldigt mycket gratis, enligt var jag hört. Jag återkommer med rapport. Först ska jag försöka ta mig till busstationen. Jag har lite planer på gång, men jag återkommer när de är helt spikade. =)
 
Här kommer lite bilder från igår!.
 


Koreansk lunch!
 
 
Visst vill man bara ha en sån liten lampa med en levande manet i? (eller inte)
 
 
Vi hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0