Klassfest

Så, nu ska ni få höra om gårdagen!
 
Efter skolans slut var började jag googla på hotell i Gula bergen, och efter mycket om och men hittade jag slutligen ett som hade rum för mig och som inte var hutlöst dyrt. Efter att ha bokat det hängde jag en stund med Kat, en australiensisk tjej i min klass som jag bondat med över. Ingen av oss förstår till hundra procent vad som händer på våra lektioner. Det är skönt att veta att jag inte är den enda som är lite vilse i undervisningen. I vilket fall som helst, på tisdag ska vi eventuellt ta oss till en by utanför Hangzhou där de producerar te. Det kan bli kul!
 
Senare försökte jag hitta busscentralen på cykel. Det gick jättedåligt, så jag gav upp och åkte hem för att byta om i stället.
 
På kvällen mötte jag upp min klass och tillsammans åt vi på Grandmas kitchen, hur gott som helst! Efter det hamnade vi på Ellen's bar där de hade ett erbjudande dagen till ära: köp en drink, få en stämpel och sedan får du resten av dina drinkar gratis fram till midnatt. Mycket prisvärt!
 
Efter ett tag åkte vi vidare till S3, och därifrån gick vi till Queens och sedan till G+ innan vi konstaterade att S3 var bäst. När vi kom tillbaka dit var alla där, helt fantastiskt! Vi dansade natten lång, mycket bra!
 
Idag har varit en väldigt spontan dag, jag föjde med Ieva och Alicia på lunch/brunch vid tolv och sedan åkte jag (framgångsrikt denna gång) till busstationen och köpte min biljett till onsdagens äventyr: gula bergen. Stationen var knökfull, det var helt galet. Alla var kineser, alla stirrade på mig och jag var (som vanligt) 20 centimeter längre än de längsta av dem. Med andra ord blev jag bara lite stirrad på. Som tur var lyckades jag låtsas att jag visste precis vart jag skulle och hittade slutligen ett biljettförsäljningsställe. Där stod jag i en kinesisk kö, dvs det var inte en kö utan bara folk som väntade på att tränga sig fram till luckan. Efter 15 minuters väntande tyckte jag att det var min tur och lyckades på ett framgångsrikt sätt ta mig dit och kommunicera fram det jag ville. Mycket nöjd med mig själv cyklade jag därifrån, mötte upp Amelia, Julia och Alix. Tanken var att vi skulle till några teplantage precis utanför Hangzhou, men i stället hamnade vi nere vid västra sjön. Idag är det "månens dag", typ, en nationell högtid då man äter så kallade "månkakor" och firar månen, typ. Alla kineser är lediga en vecka, och eftersom man inte har speciellt mycket lov i Kina så passar alla på att resa vid denna tidpunkt. Ett otroligt populärt resemål är Hangzhou, så det var tokiga mängder turister där, och väldigt, väldigt vackert.
 
Nu har jag precis slutat kolla på "the voice China". Idag var finalen och två jag känner; Olivier och Juha var där. Vi var ett par stycken här som tittade på det tillsammans. Oerhört förvirrande, men tillslut förstod vi vem som vann. Jag kan säga att deras rösträkningssystem var bland det märkligaste jag sett. Spännande var det i alla fall.
 
Nu ska jag snart sova, i morgon ska jag, Alicia, Teresa och Ieva till Suzhou, staden som av kineserna kallas Kinas venedig. Vi får väl se i morgon!
 
Adios!
 


Galen underhållning på S3
 
 
En man som gjorde Qigong utanför ett tempel vid västra sjön.
 
 
 
Tydligen kan man gå på vattnet....?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0