Helguppdatering

Usel uppdatering härifrån, men helgen har varit....intressant och intensiv. I fredags hade vi en helt fantastisk utgång. Det började rätt lamt med att alla var lite halvpepp, men väl förfestandes var det hur kul som helst, och knasiga mängder folk. Det som är lite lustigt är att vi har våra förfester i samma byggnad som vi har föreläsningar i, men man kan vänja sig vid allt.

Senare gick vi till Coco Jeff, bästa klubben här, och sjukt billig. Där lyckades vi på något vänster få ett VIP-bord med massa gratis champagne. Till saken hör att Abbey och Ieva var på det här stället i onsdags och blev kompis med ägaren, så nu bestämde han sig för att bjuda oss på hur mycket gratis dricka som helst, och dessutom dra upp Kevin (som ju fyllde år) på scenen och få hela publiken att skrika "champagne showers!" samtidigt som han blev nedsprutad i champagne. Sedan dansade vi natten lång, mycket kul!

I lördags var alla väldigt trötta, men efter att ha haft ett lagom hårt pass med någon form av boxningsträning kände jag mig redo att starta dagen, så jag gick ner till XIhu (västra sjön) och mötte upp de andra. Jag, Malin och Oscar gick omkring och det var helt fantastiskt, 25 grader, strålande sol och massor med folk!

Senare kom jag tillbaka hem, power-nappade lite och mötte sedan upp resten för middag. På kvällen blev vi hembjudna till Jeff (ägaren och grundaren av Coco Jeff) för någon slags BBQ. Vi åkte dig fyra stycken, hängde där i typ 1,5 timmar innan vi kände att nej, nu får det räcka, så då gick vi hem. En mycket slumpartad men bra dag.

Idag har vi varit lite mer effektiva. Jag klev ur sängen vid nio, gick ut och sprang, pluggade lite och mötte sedan upp lite folk för lunch. Sedan åkte jag, Malin, Teresa och Alicia med Cici (som är från Hangzhou) i hennes bil till en marknad. Tydligen kommer nästan alla kläder man kan köpa i butik härifrån. Man kan även hitta kläder som säljs på H&M, Topshop, Zara etc där. Gaaaaalet stort, hur mycket folk som helst, och tokigt billigt. Jag hittade två par tröjor, en väska och en jacka, och la totalt ut strax över 300. Mycket bra.

Väl hemma igen pluggade jag lite innan det var dags för middag med ett stort gäng människor. Nu sitter jag här och har mer eller mindre pluggat klart. Snart kommer Abbey, vi ska ta en kvällspromenad upp på kullen innan det är dags att krypa ner i sängen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0