Helg?

Nej, faktiskt inte. Trots att lektionerna är slut för dagen och det är fredag så är det ännu inte helg, inte för oss som läser kinesiska, vi ska nämligen gå i skolan i morgon också, på grund av att någon annan dag faller bort. Jag vet inte, jag har inte fattat varför, jag vet bara att alla dagens lektioner repeteras i morgon, vilket betyder att kl 0800 i morgon ska jag, pigg och utvilad befinna mig i skolan, precis som vilken annan vardag som helst.
 
Därför blir det inte någon vild kväll ikväll, även om jag gärna skulle vilja det eftersom vi hade prov idag. Planen är att vi ska till nattmarknaden (som öppnar kl 19) och shoppa lite, hurra! Tentafesten blir i morgon i stället ;)
 
Provet då? Ja, det var jättesvårt, det var massa saker jag inte kunde och jag kommer tillbringa delar av det kommande lovet till att plugga upp de sakerna, för jag kan säga att det inte gick speciellt bra. Som tur är så räknas dessa prov bara till 25% av betyget, totalt alltså, så det är väl ingen ko på isen, men rätt surt att känna att man gör dåligt ifrån sig trots alla de timmar jag la ned på att plugga. Nåväl, nu har jag glömt det och ser fram emot kvällens äventyr!
 
Igår hände ingenting, jag var i skolan, hade min första valbara kurs i Taichi (eller hur man nu stavar det på svenska) och pluggade hela kvällen.
 
(utanför vår huvudbyggnad i morse)
 
Vi höres!
 
Ps, inget nytt om lovet, men vi planerar att åka över dagen till Kinas Venedig, spännande!

Kommentarer
Postat av: KunFu Panda

Och vilken stad är det som försöker efterlikna Venedig i mittens rike.

En viss skillnad mot svenska skolor kanske, där eleverna får en dag extra ledigt om dom kommer tillbaka ifrån en utflykt på Skansen en halvtimme efter schemalagt skolslut.

Not Doctor yet?!

2012-09-28 @ 21:47:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0