Fotbollsträning à la Kina

Fotbollen igår var.....vad ska jag säga, knasig kanske? Ryans arbetsgivare kom och hämtade upp mig, Bert och Ryan i sin bil utanför vårt campus. Sedan körde vi i vad som kändes som evigheter innan vi slutligen kom ur bilen och gick två trappor upp i ett parkeringsgarage. På tredje våningen fanns en fotbollsplan med konstgräs som typ var inomhus, men ändå inte (det var ju ett parkeringsgarage, som sagt var). Väl där stod det ganska klart att vi tre var tre främmande fåglar. Alla andra var kinesiska män i trettioårsåldern. Det blev även klart att jag inte riktigt var välkommen att spela, eftersom jag var tjej. Jag hamnade helt sonika på bänken tills dess att Bert bytte av mig. Lagom putt över denna uppenbara särbehandling spelade jag för allt jag var värd, lyckades göra ett mål och en assist, samt stal bollen ett antal gånger. Efter detta slutade de behandla mig annorlunda och vi spelade på. Det var väldigt kul, men efter typ 1 timmer började jag tycka att det räckte, det var ju måndag dagen efter. Men jag hade inte så mycket att säga till om eftersom vi var beroende av vår kinesiska kontakt för att komma hem. Kvällen slutade med att vi kom tillbaka till campus vid tio över ett i natt efter att ha spelat fotboll i lite drygt två timmar!

 
I morse vaknade jag lagom mör och stapplade iväg till byggnade mitt emot för att påbörja den dagliga morgonträningen. När jag kom fram visade det sig att dörren till rummet där vi håller till var stängd, och jag började ana oråd. Jag knackade på och ut kommer JJ som ser helt död ut. Han kraxar fram någonting i stil med att nej, vi kör ingenting idag. Kul, tänkte jag, du kunde inte hört av dig innan jag klev ur sängen och klädde på mig? Nåväl, jag gick tillbaka och la mig igen.
 
Dagen har varit bra, solen lös från en klarblå himmel och det har varit omkring 25 grader varmt. Det börjar äntligen sluta vara så fuktigt, så man går inte omkring och är konstant klibbig längre, mycket bra! Jag lyckades även konversera en längre stund med min rummis på chinglish, (mest kinesiska) vilket gav mig dagens kick!
 
I morgon har jag min första läselektion, spännande!
//A

Kommentarer
Postat av: cama

du har fått en kvartalsräkning tror jag. sommaro nr 2 avgift för bostadsrätt oktober november december. ska jag göra något?

2012-09-26 @ 12:35:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0