EN CYKEL SOM ÄR BLÅ

Efter föreläsningen i morse gick vi ett stort gäng och åt mat, och sedan besteg vi en kulle precis utanför campus. Otroligt, fantastiskt vackert! 
 
 
 
 

Efter den väldigt svettiga promenaden mötte jag upp Yang Yang (han som jag cyklade med igår) och tillsammans med Malin tog vi en taxi för att köpa cykel. Det är löjligt billigt att åka taxi här, för en halvtimmes taxiresa betalade vi 27 kronor. Väldigt värt med tanke på att det hade tagit en timme med buss, och bussarna är knökfulla här. Vi hamnade i utkanten av Hangzhou och hittade efter en stund fram till en cykelaffär som sålde begagnade cyklar. Efter lite köpslående (som jag var pinsamt odelaktig i) hade jag och Malin varsin cykel, med lås och cykelkorg, för ynka 150 kronor. Mycket bra pris tyckte vi! 
 
Resan tillbaka cyklade vi, det tog kanske 30 minuter och var superhärligt, äntligen lite fläkt. Luften har stått stilla idag och hettan är tryckande. Väl tillbaka på campus duschade jag (det behövdes, svetten rann om mig!) och sedan gick jag och sa till om vår toalett som inte fungerar (igen). Kvinnan jag pratade med sa att det skulle komma någon i morgon. 10 minuter senare kom en reparatör och fixade. Förhoppningsvis håller det längre denna gång än senast. 
 
Vi får se vad kvällen bjuder på för äventyr, men någonting kul blir det med all säkerhet!! 
 
Zai Dian! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0