Botaniska trädgården

Tjaba, tjena, hallå!
 
Igår uppdaterade jag aldrig, men det var inte mycket ni missade. Jag var i skolan, pluggade järnet på eftermiddagen och skypade med Susannah. På kvällen åt vi japansk mat, och sedan pluggade jag lite till. Ganska standard här med andra ord.
 
Idag började dagen typ på samma sätt, bara det att jag klev upp kvart i sex för att träna med amerikanerna. Dock visade det sig att de bestämt sig för att sluta, så det hela slutade med att jag gick tillbaka till mitt rum och sov en timme till i stället för att träna. Lite halvsurt eftersom jag ändå gått upp, klätt på mig och mentalt ställt in mig på att träna. Ryktet säger att vi återupptar träningen efter lovet som börjar på lördag. Vi får väl se hur det blir, annars går jag med i ett gym.
 
Efter skolan bestämde jag och Malin att vi skulle cykla till botaniska trädgården som ligger precis bredvid vårt campus. Det ångrade vi inte, mycket vackert!
 
 
Sedan sprang vi in i Kevin och Sonny som vi åt middag med (men ni får inte se några bilder på det, tydligen har jag lagt upp för mycket matbilder) och därefter gick vi på det så kallade "chinese quorner". Det är en amerikansk student som startat detta. Det hela går ut på att kinesiska studenter kommer och hjälper oss utbytesstudenter att utveckla vår muntliga kinesiska. Vi sitter i små grupper och pratar om vad vi vill, så mycket som möjligt på kinesiska. Otroligt bra och toksvårt eftersom hjärnan bara snurrar av tecken och uttal efter ett tag. Idag blev jag kompis med en jättegullig kinesisk tjej, tillsammans ska vi gå och shoppa snart, hurra!
 
På fredag har jag PROOOV, usch och fy, 140 glosor som ska bankas in, och så massa grammatik, så gissa vad jag ska göra imorrn? ;-)
 
Zai Jian!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0