Vad har du gjort i helgen?

Vineyard i fredags var riktigt bra! Hemlagad cheeseburgare med egengjorda pommes frites och chokladmouetårta var precis vad jag behövde, mums!
 
Efter att ha ätit njöt jag och Malin av att det var Ladies night medan killarna vackert fick betala för sina drinkar. Någon timme senare åkte vi till en fransk hemmafest som Oscars klasskompisar hade. Där spelade vi beerpong (jag var otroligt dålig på det), pratade massa strunt och bara tog det lugnt. Framåt midnatt åkte vi vidare till en klubb där vi dansade någon timme innan vi åkte till nästa klubb och dansade natten lång.
 
På väg hem i taxin bestämde sig Juha, en finsk kompis, att han skulle lätta sitt hjärta och berätta alla sina hjärtesorger. Inte speciellt kul eftersom han var knasfull och sa saker han egentligen inte skulle sagt i nyktert tillstånd. Till slut lyckades jag få honom att förstå att han gjorde bäst i att åka tre våningar upp och sova. Sedan stupade jag i säng.
 
På lördagen mötte jag upp lite folk för lunch, gick en promenad på skolområdet och stötte på OS, fast i rätt slumpässiga grenar såsom hopprep och armhävningar. Jag hade jättegärna varit med, men vi visste inte om att det var, så därför var vi inte anmälda. Vi kollade lite på detta och taggade senare inför fyrverkerierna på kvällen. Vid halv sex möttes vi för att äta middag innan fyrverkerierna skulle börja. Tyvärr var restaurangen vi tänkt gå till full och den andra restaurangen vi valde var otroligt långsam och inte speciellt bra. Till slut tog vi take away på rätterna vi inte fått in än (däribland riset, wtf??) och sprang upp på en intilliggande kulle. Vi hann precis upp lagom till att fyrverkerierna började och det var helr klart värt det! Jättevackert, som en korreografi. 
 
Här är lite bilder:
 
 
Chinglish på menyn, vad är egentligen detta?
 
 
Institutionen för datavetenskap på campus.
 
Mini-OS på campusets idrottsanläggning med högtalarsystem, ballonger och massa folk.
 
 
 
Och såhär mycket folk var det ute på gatorna efter att fyrverkerierna var över. Lite som en folkvandring. 
 
Idag har jag varit duktig och gjort mina läxor, sprungit en sväng och hängt med lite kompisar. Nu ska jag krypa ner i sängen, i morgon ska jag (förhoppningsvis) gå med i ett gym. Vi får se om det är bra, jag ska dit och titta i alla fall!
 
God natt!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0