Partyfredag, hajklödrag, shoppingsöndag och träningsmåndag.

Hallå där bloggen, det har varit lite smådåligt med uppdateringar här, jag vet, det var inte meningen. det bara blev så. Jag har haft ett par dagar med rätt fullt schema, så här kommer en liten "snabbrepris".
 
Fredagen blev en riktigt bra dag! Efter att ha power-sovit lite begav jag mig ut med Amelia, Damien och Andrei. Vi hamnade på Vineyard där vi åt middag och sedan spontant var med och dansade salsa. Varje fredag kommer det dit en lärare som ger ut gratis lektioner i salsa. Riktigt kul var det!
 
Med salsa i bloden gav vi oss vidare till stället alla skulle till denna kväll, Reggae bar. Där dansade vi rumpan av oss innan allt folk försvann och vi tog oss vidare till Coco Jeff där så småningom alla samlades och dansade tills vi inte orkade längre. Riktigt bra kväll!
 
På lördagen väcktes jag av att Oscar ringde mig vid halv tolv och jag gick iväg för att äta lunch(frukost?) med dem. Senare hajkade jag, Malin och Oscar omkring och hamnade tillslut i Longjin, en teby precis utanför Hangzhou. Otroligt vackert!

Utsikt över Hangzhou.
På väg till Longjin
   
Paus för att avnjuta det lokala teet, Longjin te.
Tefälten
          
 

 
 
 
 
Efter att ha vandrat omkring i fem timmar var vi tillbaka på campus och knashungriga. Vi mötte upp Kevin och Chunk och gick iväg till en jättemysig restaurang som kan ha det bästa köttet jag smakat i Kina, otroligt gott!
 
Mätta rullade vi därifrån och senare möttes vi upp i Malin och Oscars lägenhet som de precis flyttat in i. Huset de bor i är nästan nybyggt, det kan inte vara med än fem år gammalt, men det är ett lysnade exempel på att ibland går det hellre fort än blir bra. Trots att lägenheten var jättefin och lyxig (området är bland de dyraste i Hangzhou, alla lärare säger hela tiden "very good adress, only europeans can afford to live there" och då betalar de typ 3000 i månaden för en etta) så höll den på att gå sönder. Det är sprickor i garderoben, i hallen är det sprickor i väggarna och, ja, den är jätteny men håller ändå på att ramla ihop. Jättemärkligt, men en fin lägenhet!
 
När vi ätit lite nötter, dreglat över alla vackra ställen man borde besöka i Kina gick vi ut för att köpa glass, hamnade på KFC och åt deras glass innan vi gick till Ellen's bar där vi satt och pratade strunt ett tag. Kevin ville senare till Coco Jeff en snabbis, så det slutade med att vi hamnade där, dansade en stund innan vi traskade hemåt.
 
På söndagen träffade jag Malin, Alessa och Alix vid tio på morgonen och tillsammans åkte vi iväg till Hangzhous bästa shoppingställe, det ligger ca 35 minuter bort i taxi, men när fyra personer delar blev det typ 10 kronor var(!). Väl framme var det dags att börja fynda. Det är lättare sagt än gjort eftersom alla XL typ är small här...
 
Efter att ha fått höra "ja ja vi har JÄÄÄTTESTORA storlekar" och sedan upptäcka att deras "enorma" sorlekar fortfarande är för små för mig lite för många gånger var jag redo att ge upp, men då hittade jag äntligen en affär som hade kläder som jag kunde ha! Mycket nöjd åkte jag från marknaden med tre par byxor och en långärmad t-shirt. Nu har jag byxor så att jag klarar vintern, hipp hurra!!

Väl tillbaka på campus åt vi mat och sedan gick jag och Amelia iväg för att kolla på hotell. Hennes mamma kommer hit, och pappa kommer (förmodligen och förhoppningsvis) hit, så vi bestämde oss för att gå runt tillsamamns och titta om vi kunde hitta något bra ställe åt våra kära päron. Efter att ha besökt fem hotell var vi nöjda med dagen och gick tillbaka till campus där vi drog med oss Damien och åt mat. Sedan hängde vi på Amelias rum, myspys var det!
 
Gårdagen var jag i skolan och sedan följde jag med Amelia till det lyxigaste gymmet jag någonsin sett. Hon, Juha och Damien är redan medlemmar, men första gången man provar är gratis, så det gjorde jag igår. Jag var mäkta nöjd och imponerad. Med tanke på hur lyxigt det är så kostar det ingenting, så i morgon ska jag gå med. Pepp!!
 
Annars gjorde jag inte så mycket, jag skypade med Susannah och på kvällen drack jag te och pratade strunt med Amelia.
 
Idag har jag varit på Kung fu (varje tisdag, knaskul!), gjort mina läxor, inhandlat städgrejer (nu ska det baskemig bli rent här!) och varit på english corner. Idag pratade vi politik, på kinesernas initiativ. Mycket intressant. De sa mer eller mindre att de inte upplevde att det spelade någon roll om de röstade (de har ju någon form av "folkvalda") eftersom de inte vet vad de står för, och den person som man kan rösta på kommer bli vald ändå. Spännande.
 
Nu är det dags för sängen!
万安!


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0