Kinesisk brainfreeze

Satt precis och pluggade och helt plötsligt kändes det som hela världen snurrade av tecken. Då kom jag på att jag suttit utan paus och bara nött tecken i nästan 4 timmar idag. Inte konstigt att man får lite snurr i skallen, så då bestämde jag att nu kan jag tillräckligt mycket för idag! Igår var jag på chinese corner, stället där man träffar massa kineser och övar sin kinesiska. Jag satt i typ två timmar och konverserade med en kinesisk australiensare, mycket bra! Trots att jag såklart gjorde massa misstag och saknade femton miljarder ord för att kunna få fram det jag ville så förstod vi varandra. Kul! Idag har det inte hänt så mycket spännande, jag hade sovmorgon vilket verkligen behövdes, annars har jag varit i skolan, ätit mat och pluggat. Snart ska jag iväg till biblioteket och prata med lite kineser en stund innan det är dags att krypa ner i sängen. I morgon har vi storartade planer. Det finns en restaurang här som heter Vinyard som tydligen ska ha jättebra mat. Jag har inte varit där än, så det ska bli spännande att se om det är så bra där som alla säger. Dessutom har de ladies-night på fredagar vilket innebär gratis drinkar för alla tjejer. Planen är middag där och sedan får vi se vad som händer, kan bli kul! På lördag är det fyrverkerier över sjön och någon kläckte den briljanta idén att klättra upp på en av kullarna som omringar sjön för att avnjuta dessa. Hoppas det blir så! Nu har jag inte speciellt mycket mer att berätta. Jag skulle kunna skryta lite och säga att jag fick en komplimang av min lärare idag: hon sa att min grammatik var mycket bra och berömde mitt uttal, självförtroende-boost!! Adjöss!! //Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0