Höststormar

Nu börjar det bli svalare här. Igår var det 25 grader (standard) men idag vaknade jag och det var nästan kallt. Jeansen åkte på för första gången sedan jag kom hit.
 
Nog om vädret. Igår hade jag Kung Fu. Skolan här erbjuder ett antal olika valbara kurser, som man verkligen inte behöver välja någon av, men man kan om man vill. Jag har bestämt mig för att köra på Kung Fu och Tai Qi (eller skuggboxning). Båda lektionerna leds av samma man, en man i 60-årsåldern som är otrolig smidig och stark. Han pratar inte ett ord engelska, och skriker åt oss på kinesiska. Konstigt nog funkar det. Vi som deltar i hans lektioner håller till på parkeringen utanför skolan och det brukar alltid stå massa folk och titta. Som tur är så är vi rätt många, typ 50 stycken, så vi kan ta skydd av att vi i alla fall är många.
 
Kung Fun är väldigt rolig, vi håller på rätt länge, men tiden bara springer iväg, riktigt kul!
 
Efter att ha tränat skypade jag med Josefine, myspys. Resten av kvällen tillbringade jag mer eller mindre i biblioteket där jag försökte konversera med kineser på engelska, "english corner". Det gick sådär, de jag parade med var inte så sociala, men men.
 
Ikväll är det chinese corner som gäller. Jag är klar med mina läxor, så det är bara att köra, wihoo!
I morgon har vi skriftligt läxförhör (standard) och sedan är det Tai qi.
 
Har inga roliga bilder att lägga upp så istället kommer här vinnaren av "the voice of china". Han sjunger här en låt som heter "Jag älskar dig Kina" 我爱你中国。 Det är verkligen värt att se på!
 
http://v.youku.com/v_show/id_XNDU2NTI5MTMy.html
 
//Amanda

Kommentarer
Postat av: kungfucama

Du har fått brev från wallenstan:

Ditt elavtal löper ut sista december i pr
Om du inte gör ett aktivt val o meddelar vilket elavtal du vill ha hamnar du automatiskt under avtalsformeln aktiv förvaltning som är deras ettårsavtal som löper från o med 1 a januari toll o med sista december nästa år. det kostar 89,38 kronor totalt.

ska jag göra något?

2012-10-20 @ 13:43:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0