Gula bergen - Dag 3

Dagen började vid 6-tiden då vi klev upp för att åter bestiga bergen. Vi blev körda till "nine waterfalls" av Mr Chang, och påbörjade en vandring uppåt som han rekommenderat. Det ångrade vi verkligen inte, otroligt vackert, inte alls lika mycket folk som dagen innan och väldigt fridfullt. För första gången sedan jag kom till Kina kunde vi höra tystnaden. Underbart.

När vi klättrat upp för vattenfallsstigen kom vi till liftstationen där vi tog ett ägg upp på toppen. Utsikten var helt makalös, och min kamera gör den tyvärr inte rättvisa men vackert var det! Väl uppe på toppen gick vi omkring massor innan vi slutligen gick till vårt hotell som skulle inhysa oss i tält över natten.

Tälten var uppställda på en asfaltsplan och i varje tält fanns liggunderlag och två täcken. Väl framme vid hotellet började det regna och vi bestämde oss för att hänga lite i hotellobbyn, värma upp oss lite (det var kallt på toppen). Sagt och gjort, vi gick in, drack varm choklad och spelade lite på pianot som stod där. Vid nio bestämde vi oss för att det var läggdags, lobbyn var nästan tom och vi skulle upp tidigt och titta på soluppgången morgonen efter. Det regnade fortfarande så vi kröp in i våra tält, klädde på oss ett par lager kläder och somnade.