Vilken folkfest!

Min kinesiska kompis Ming Xing berättade för mig, för ett antal veckor sedan om en hajk som skulle organiseras av vårt universitet. I lördags var det äntligen dags! Klockan 8 möttes vi upp, hon, jag och omkring 1200 glada kineser. Efter det obligatoriska gruppfotot vid starten kom en kille framspringande och ville intervjua mig. Visst tänkte jag, och hamnade framför en enorm filmkamera. Som tur var pratade de engelska, annars hade jag fått totalpanik och sprungit därifrån. Tre minuter senare var intervjun över och vi började vandra. Det var en väldigt, väldigt vacker vandring, upp på kullen bakom skolan och sedan vidare, från topp till topp tills vi nådde Longjin, där de producerar te. Därifrån gick vi på små skogsvägar tills vi nådde vår slutdestination: zhijiang campus, ett campus som libber helt på andra sidan stan (som har 9 miljoner invånare, staden alltså). 7,5 timmar tog det, och eftersom vi var bland de 800 första att komma i mål belönades vi med varin tygkasse och ett litet plastkort. Mycket, mycket nöjda tog vi så bussen hem. Tyvärr fastnade vi i rusningstrafiken, så det tog två timmar att komma hem, men det var det värt!
                
                
        

                Vi åt lunch i ett tempel
Matsalen
 
               Gruppfoto!
 
Framme!
              Såhär mycket folk var det som deltog, och lite fler
Priset!
 
Mycket nöjda var vi allohop! =) Tokbra väder hade vi också, sol och omkring 20-22 grader. Varmt och skönt!
 
På kvällen gick jag och några kompisar på KTV och sjöng kareoke ett par timmar innan jag trillade i säng.
 
//Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0