2 down 2 more to go!

Hej bloggen
Jag lever. Det är provvecka vilket betyder att allt jag gör är pluggar, äter och sover. Hittills har jag överlevt två prov. I måndags var det grammatik (läs: inbankande av en hel boks nya tecken (ca 500) samt tillhörande meningsbyggnad), och idag hade jag muntligt. Förvånandsvärt nog gick muntan bra: 94 av 100 (kollade över lärarens axel när hon skrev). Det var en trevlig överraskning! Grammatiken får vi se på måndag.
 
Ingenting kul har hänt alls. Mina dagar tillbringar jag antingen på rummet där jag pluggar, eller på något av cafféerna utanför campus där jag också pluggar. Lite tröstlöst är det att gå direkt från provet tillbaka till böckerna för att fortsätta förbereda, men vad ska man göra? Snart är det över och om 1,5 vecka ligger jag på en strand i Sanya! Ska bli såååå najs!
 
Nu ska jag återgå till att pluga hörförståelse, bara 4 kapitel kvar att gå igenom innan jag anser mig klar!
 
加油!
//Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0