Xi'an del 3

I måndags vaknade vi, tog oss gott om tid till att packa våra väskor och checka ut från hotellet. Sedan gick jag och Alix ut på presentjakt. Den blev rätt fruktlös för min del, hittade bara presenter till mig själv (som jag köpte), så nu är jag stolt ägare av en propagandaaffish som ska pryda min vägg i Uppsala, mycket stiligt!
 
Efter att ha hittat mer eller mindre det vi letade efter åkte vi iväg för att kolla på en pagoda som heter Big white goose pagoda. Efter mycket om och men hittade vi slutligen fram till stället där vi även mötte Anders. Vi strosade omkring i området omkring pagodan, fascinerades över detaljriketen i allt som fanns där innan vi kände oss nöjda, åkte tillbaka till hostelet, åt någon slags lunch/middag, hämtade upp våra väskor, sa hejdå till Anders och åkte iväg till flygplatsen.
 
Resan hem gick bra och vid halv ett kom jag tillbaka till mitt rum där jag kraschlandade i sängen, mycket nöjd efter en fantastisk resa!
 
Bild från stället vi åt middag på dagen innan.
             
Chinglish, mycket underhållande.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0