Klänningar!

Hej bloggen!
Idag har jag varit produktiv. Eller i alla fall litegrann. Jag tog sovmorgon och sedan åkte jag buss till ett ställe där de säljer skräddarsydda klänningar. Mycket stolt över att jag lyckades ta mig dit alldeles själv. Det var trots allt ett bussbyte, endast kinesiska och 45 minuter bort. Men jag klarade det, hittade dit enligt min kinesiska väns kinesiska vägbeskriving och var mäkta stolt över mig själv. Väl där visade det sig att min vän var lite försenad så jag åt lite dumplings, läste min bok och väntade på henne. När hon kom gick vi tillsammans in i massor av olika affärer innan jag bestämde mig för två modeller som jag ville ha och så kommunicerade vi fram det tillsammans. Mycket bra! Om cirka tre veckor blir de klara, wihoooo! Då kommer bilder också =)
 
Väl tillbaka på campus insåg jag att mitt internet gått ut (trots att det inte ens är den 31a än) och försökte framgångslöst fylla på det. Företaget som jag köper internet av existerar inte längre, så när jag kom till deras kontor på campus för att ge dem pengar sa de att jag inte kunde ha dem som internetleverantör längre. Besviket gick jag därifrån och frågade damen i vår reception. Hon var inte speciellt hjälpsam men tillslut hänvisade hon mig till biblioteket varpå jag traskade dit. Där hade de såklart stängt (mycket okinesiskt av dem), så nu är jag internetlös fram tills på onsdag eftersom jag åker till Shanghai imorrn bitti och inte kommer tillbaka förrän på tisdag kväll. Nåväl, finns ingenting att göra åt saken, sitter på Peet's nu och har precis avnjutut en kaffe i Maggies trevliga sällskap, fint!
 
Här kommer en bild från snöleken som hände efter middagen igår!

Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0