Dan före dan!

God morgon bloggen!

I morgon är det julafton, och aldrig någonsin har jag väl haft så lite julkänslor i kroppen. Det börjar närma sig litegrann, men fortfarande känns det snarare som 23e november eller kanske till och med 23e oktober här. Nåväl, det ska försöka avhjälpas idag!

Jag ska nämligen låna Kats ugn och baka lussebullar i den. Pappa var så snäll och tog med sig saffran hit (eftersom kineserna inte använder den kryddan så finns den inte att få tag på här). Det ska bli kul! Jag ska bara dricka upp mitt te, klä på mig lite kläder och gå upp till henne. Hon bor på 7e våningen i mitt hus.

I morgon ska de jag ska fira jul med gå i skolan till 11.30. Eftersom jag inte börjar förrän klockan 13 och inte slutar förrän 16.10 så kommer jag inte gå. Hade jag börjat 8 som alla andra så absolut men att gå i skolan till tio över fyra på julafton är jag inte speciellt sugen på. Så medan de är i skolan ska jag laga risgrynsgröt och när alla slutat ska vi tillsammans åka till Jacobs lägenhet och fira tillsammans. Han har pimpat sin lägenhet litegrann och vi är fem personer som ska fira tillsammans. Alla svenskar eftersom alla andra här tycker att julafton bäst firas den 25e. Så vi får se om det blir ytterligare firande den 25e, än så länge är det ingen som har tagit tag i någonting.

Så, det kommer bli annorlunda men det kan bli bra. Tyvärr får vi ingen vit jul som min australiensiska kompis så mycket sett fram emot (föga förvånande, det har knappt varit minusgrader här), men det är ju inte första gången!

Så, nu ska jag klä på mig och baka lite lussebullar.
Puss!
//Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0