Nytt hemkomstdatum

Hej bloggen!

Idag fick vi för första gången reda på det definitiva slutdatumet för våra kurser. Vi fick ett datum i början av terminen, långt efter att jag köpt mina biljetter, och ett nytt idag. Min flygresa hem var bokad till den 3e och skolan slutar här den 21a. Två veckors skillnad med andra ord. På grund av en rad olika anledningar bestämde jag mig för att försöka boka om resan hem. Bland annat hade jag svårt att motivera att stanna kvar två veckor i Kina och bara leka runt när jag borde åka hem och börja skolan igen i Sverige för att inte hamna efter. Dessutom skulle jag missa en massa obligatorisk undervisning hemma som skulle bli svår att ta igen, de flesta av mina vänner lämnar Hangzhou kring den 27e, min hyra är bara betald fram till den 29e (efter det kostar det 80 kronor natten, inte riktigt OK) osv. Många anledningar som talade för att flytta hemkomsten med andra ord.

Så, nu är det gjort, har inte fått bekräftelsen från flygbolaget än, men jag har betalat så den borde komma vilken sekund som helst. Nytt datum är den 28e januari, det ni!

Nu är det läggdags, puss och kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0