Hong Kong del 3

Dag tre började relativt tidigt med tanke på att vi kom hem sent dagen innan, vid nio var vi båda vakna och vi begav oss ut för att upptäcka Hong Kong in i det sista.
 
Hong Kongs konstmuseum hade en Andy Warhol-utställning som jag hört skulle vara bra, vilket passade väldigt bra eftersom Suhani inte haft någon att gå och se den med. Dagen började så med en konstutställning som var otroligt intressant! Tyvärr får man inte ta bilder inomhus, men jag kan säga att jag såg den berömda Marilyn Monroe-tavlan på riktigt! Det var en riktigt, riktigt bra utställning!
 
 
 
Efter utställningen gick vi en sväng nere vid vattnet och beundrade den mäktiga utsikten mot Hong Kong-ön, innan vi åt riktigt goda dumplings och slutligen hamnade på ladies-market, ett område med massor av stånd, försäljare och människor överallt. Helt plötsligt kändes det som att jag var i Kina igen! Vi strosade omkring där ett tag och sedan bar det av hem till lägenheten igen där jag packade ihop mina sista saker, kramade Suhani hejdå och hoppade på bussen till flygplatsen. Trött som ett jag vet inte jag efter en väldigt intensiv helg tog jag mig igenom alla säkerhetskontroller, tullar med mera, och fick reda på att mitt plan var försenat. Fanns inte så mycket att göra än att vänta, och en timme efter utsatt tid lyfte vi äntligen från denna metropol. Trött och lycklig kom jag hem ordentligt vid ett-tiden på natten till mitt rum där jag stupade i säng.
 
Puss!
 
              
              
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0