Hong Kong del 2

Hej bloggen, här kommer fortsättningen på mitt Hong Kong-äventyr!
 
Min andra dag sov vi ganska länge innan vi steg upp, åt en lång helt fantastisk frukost som innehöll rariteter såsom flingor och möjlk, bröd med philadelphia och en liten portugisisk kaka, som Macau och Hong Kong visst är kända för. Helt fantastiskt. Tilläggas bör kanske att mjölken i fastlands-Kina inte är speciellt god att dricka, att det är snudd på omöjligt att få tag på flingor som inte är smaksatta med choklad eller kostar mindre än 50 kronor per paket, att jag inte sett philadelphia sedan jag kom hit, och att brödet man trots allt kan få tag på här är...ja, inte direkt gott.
 
Nåväl, så en fantastisk frukost senare gav vi oss av ner mot hamnen. Där hittade vi efter lite om och men en båt som tog oss ut till en av öarna vid namn Cheung Chau, cirka 35 minuters båtresa från Hong Kong.
 
Väl framme där storsade vi omkring och upptäckte ön till fots. Det var otroligt tyst där, och det slog mig att jag inte hört den typen av tystnad på väldigt, väldigt länge. Det rang (ringde?!) i mina öron för att det var så tyst. Väldigt sjuk känsla, och en väldigt mysig liten ö!
 
Vi tillbringade lång tid bara strosandes runt innan vi slutligen slog oss ned på stranden och njöt av den öppna horisonten. Sedan inmundigade vi lite mat innan vi åkte tillbaka till stan.
 
 

 
              
TIllbaka igen tog vi en liten spårvagn upp på Victoria Peak där vi hade en helt magnifik utsikt över Hong Kong by night, jättevackert!
 
Kvällen tillbringades därefter med Suhanis trevliga vänner, först i en välgömd liten park och sedan vidare ut på stan, kul!!! Titta och njut! Puss!

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0