Snö i Hangzhou

Hej bloggen!
Idag när vi satt på sista lektionen för dagen (ja, vi hade lektioner idag trots att det är lördag eftersom vi är lediga på måndag. Kinesisk logik.) får jag ett sms där det står "just got home and trying to heat up again after all the snow". Eftersom vi tittade på film sista lektionen var alla gardiner fördragna så vi såg inte ut. När jag läser detta gluttar jag lite på gardinen och mycket riktigt så snöar det ymnigt med blasksnö. Jag vänder mig då om till min australiensiska bänkgranne och viskar: "det snöar", varpå hon först inte tror mig, kollar ut, rycker till sig sin väska och SPRINGER ut ur klassrummet. När vi andra kommer ut står hon ute i snön, gråter av lycka och vet inte riktigt var hon ska ta vägen. Till saken hör att hon aldrig sett snö förut. Dagens finaste händelse.

Annars är allt fint, det är lite halvkallt och kändes rätt trist att gå i skolan mellan 13 och 16.10 på en lördag, men vad kan man göra? Igår var en bra dag! Efter skolan åt vi lunch och sedan gick vi iväg och köpte tågbiletter till nyårsaftonens äventyr. Nästan alla jag känner ska vara i Shanghai över nyår så vi tog det säkra före det osäkra och köpte biljetter i förhand. När det väl var avklarat gick jag och Amelia till gymmet. 
På kvällen hade skolan nyårsfest för oss. Det innebar att de hade bokat kafeterian i grannhuset och bjöd på gratis mat. Det var helt otroligt mycket folk och god mat. Gratis är gott som man säger!

Senare på kvällen gick jag, Amelia och Matt till Kat's rum och tittade på West side story och drack varm choklad. Mycket mysigt!!

Nu ska jag strax iväg och äta middag och sen vår vi se vad som händer. Jag och Amelia ska förmodligen till gymmet igen. Det gäller att utnyttja medlemsskapet till max, vi har varit lite halvdåliga på att gå på sista tiden (även om jag faktiskt var där en gång förra veckan), så nu ska det bli bättring sista tiden!

 
En bild på snöslasket idag. Lite konstigt att det växer palmer när det är sånahär vintrar...
 
Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0